Witam! Ostatnio postanowiłem posiedzieć trochę przy Gimpie i chciałbym pochwalić się wam moimi pracami Są to TAPETY..Oczywiście jak ktoś jakąś chce to zrobię..Na razie te pierwsze bardzo łatwo zrobić
I tylko żeby żaden taki np. @Piraka nie zaczął że ściągam z neta...Jak ktoś chce to napisze poradnik...
Offline
ok zrobie ci jutro
Offline
prosze Fiip wyszło mi coś takiego Jak chcesz coś innegoo albo ta tapeta ale troszke inna to pisz
Offline
Sie namęczyłeś ile to nałożyć brusha i zapisać. (no dobra albo kilka)
Offline
Rafxcrash1=Tak ku##a brushe -.- Jeszcze te z Gimpa -.-
Instrukcja:
1. Będzie nam potrzebne czarne tło, o wymiarach przez nas pożądanych (jeśli chcemy zrobić tapetę, to najlepiej niech będzie to aktualna rozdzielczość naszego ekranu). Tworzymy nowy obraz klikając Plik -> Nowy... i wpisując dane wymiary płótna. Ja wybrałem mniejsze (640x480px) na potrzeby tego tutoriala. Następnie przy użyciu narzędzia Wypełnianie kubełkiem [Shift+B] wypełniamy obraz czarnym kolorem.
Uwaga! Tło musi być jednolite. W przeciwnym razie efekt nam się nie uda.
2. Teraz stworzymy płomień. Ten etap będzie najdłuższy i najcięższy, zarówno dla Ciebie jak i Twojego komputera. Generowanie płomienia może zająć trochę czasu, w zależności od rozdzielczości i parametrów, więc postaraj się nie katować komputera, gdy ten będzie dla Ciebie tworzył cudowny fraktal.
Otwieramy narzędzie Filtry -> Renderowanie -> Natura -> Płomień. Otworzy nam się okno ustawień. Tam klikamy na edycja i w nowym okienku jako Typ wariacji wybieramy Sferyczny. Teraz nie zostało nam nic innego jak klikać w 9 kwadracików z wylosowanymi kierunkami. Jeśli się Ci dany podoba - kliknij w niego.
Gdy już znajdziemy wymarzony, wybieramy go (nasz wybór pojawi się w środku), klikamy OK i manipulujemy wartościami X i Y (w zakładce Kamera), aż uzyskamy pożądane położenie. Ponownie klikamy OK i spokojnie czekamy, aż nasz komputer zaszaleje i wygeneruje wybrany fraktal.
Przy tworzeniu kolejnych fraktali możemy również pokombinować z ustawieniami renderowania oraz z innymi typami wariacji. A nuż uzyskamy ciekawy efekt.
Aby uzyskać wielokolorowy fraktal, przed rozpoczęciem tworzenia płomienia wybieramy w ustawieniach renderowania gradient. Fraktal zostanie pokolorowany według aktualnie wybranego typu w narzędziu Gradient [L].
3. W tym kroku nadamy naszemu fraktalowi nieco ostrości i koloru. Najładniej prezentują się niebieskie, czerwone, pomarańczowe i zielone, szczególnie o wysokim nasyceniu, ale to już zależy od indywidualnego gusta. Otwieramy narzędzie: Kolory -> Składowe -> Mikser kanałów i teraz eksperymentujemy z wartościami kolorów na różnych kanałach. Nie będę tu opisywał, jakie ustawienie wybrać, ponieważ owo zależy jedynie od naszej wyobraźni i wybranego fraktala.
Gdy miniaturka w Mikserze ma satysfakcjonujący kolor, klikamy OK, a nasz obraz zostanie pokolorowany.
Enjoy!
Offline
Offline
ok
Offline