Postanowiłem pokazać wam troche tricków do gier różnych firm.Tekst mojej produkcji,na prawie wszystko sam wpadłem(tylko przy pomocy neta dowiedziałem się o właściwościach pliku config.cfg)
Gry SCS Software/TopWare(18 wheels of steel,bus driver,nie wiem czy na pewno euro truck simulator)
Pokaże na przykładzie Bus Driver.
1.Wchodzimy w moje dokumenty/Bus Driver
2.Następnie szukamy i otwieramy za pomocą notatnika plik config.cfg
3.W pliku config.cfg wyszukujemy fragment uset g_console "0" i zmieniamy na uset g_console "1"
4.Zapisujemy ZMIANY W TYM PLIKU.
5.Włączamy grę.
6.Gdy pojawi się menu klikamy na klawiaturze ~
7.Pojawi sie konsola
8.Tam w konsoli wpisujemy edit
9.Po chwili przestanie lecieć muzyka i ukaże się menu i tam będzie "new map" "load map" itd.
10.Właście uzyskaliśmy dostęp do silnika graficznego Bus Driver.Tym narzędziem możemy przerabiać obecny świat w Bus Driver jak i tworzyć nowy.
11.Tą konsolą gdzie wpisywaliśmy komendę edit możemy dodawać sobie cheaty oraz dostęp do innych narzędzi używanych przy produkcji gry.
TEN SPOSÓB DZIAŁA W INNYCH GRACH TYCH FIRM TYLKO ZAMIAST MOJE DOKUMENTY/BUS DRIVER JEST MOJE DOKUMENTY/NAZWA GRY JAKĄ CHCECIE EDYTOWAĆ(ta informacja głównie dla takich jak Filip.)
Jak ktoś ma problem to pisać,postaram się później wrzucić screeny bo teraz mi sie nie chce.
Pozdrawia Nieznamcie56
Ostatnio edytowany przez nieznamcie56 (2012-06-24 14:21:34)
Offline
Teraz popisze wam o dziele MoonByte,Replay Studios i Atari - Grze Crashday
Aby zacząć przerabiać grę Crashday nie potrzeba mieć wielkiej wiedzy programistycznej,wystarczy odrobina umiejętności graficznych oraz logicznego myślenia.
Przygotowania:
Otoz do edycji potrzebny ci na poczatku bedzie program obslugujacy pliki .dds i .tga.
Darmowym takim programem jest paint.NET do pobrania stąd
do tworzenia nowych samochodów potrzebny ci bedzie SDK Crashday(narzedzia uzywane przez tworcow do tworzenia gry.Pobierzesz je stąd:SDK Crashday
O folderze gry Crashday:
UWAGA:Jeśli jakiś folder nie jest ponumerowany to znaczy że lepiej tam nic nie ruszać!
1.Folder o grze trybu kariera;wszystkie misje oraz trasy są tu zawarte,ale tekstu do misji(czyt.tego tekstu co zawsze gość czyta przed misją)tu nie znajdziecie.O tym napiszę w przyszłym warsztacie.
2.Folder z plikami edytora tras,aby dodać jakiś element najpierw musisz go wymodelować programem zmodeler 1.07b w formacie .p3d(plugin ten zawarty jest w sdk crashday).Warsztatu o tym nie zrobię bo nie znam się na modelowaniu.
3.Folder z dźwiękami gry;odgłosy silników,muzyka etc.
4.Folder z texturami gry.Jeden z ważniejszych folderów.
5.Jeden z ważniejszych folderów.Tam znajdują się samochody,ustawienia edytora tras,terrainy,elementy do edytora tras,pliki roślinności,trasami etc.
6.Folder z ustawieniami językowymi gry,tam znajduje się ważny plik pol.plain o którym napiszę pw przyszłym warsztacie.
7.Folder z cząsteczkami gry,jak i efektów np.dymu z opon.
8.Folder ze zdjęciami które lecą podczas credits etc.
9.Folder z filmami np.intra etc.
DO DZIAŁANIA GRY JEST NIEZBĘDNY KAŻDY Z FOLDERÓW JAK I KAŻDY Z PLIKÓW.
W przyszłym warsztacie dowiemy się o edytowaniu misji w karierze,i bardzo waznych plikach pol.plain i game.dbs
Pozdrawia Nieznamcie 56
Offline