Reklama

  • Miejsce na twoją reklamę. Aby uzyskać informacje na ten temat skontaktuj się z administratorem - admin@crashfans.pl

Ogłoszenie

crashday forum crashday download mody skiny auta <P> <DIV ALIGN="CENTER"><A HREF="www.crashfans.pl">http://www.crashfans.pl/</A></DIV>

Zasady Forum *|* Wymiana buttonami *|* Archiwum newsów *|* Download Crashday! *|* FAQ *|* Chat *|* Plik naprawiający multiplayer

Crashday Center

#1 2012-05-06 12:22:46

 nieznamcie56

http://www.crashfans.pun.pl/_fora/crashfans/gallery/2_1262887988.png

Skąd: Bydgoszcz
Zarejestrowany: 2011-06-10
Posty: 1467
Punktów :   -2 
Klan: lFPl

Poradnik - Tworzymy grę Java

UWAGA!-Poradnik skopiowałem z mobilevice.pl - jednak,jak ktoś go nie rozumie,to może obejrzeć własnoręcznie nakręcony prze zemnie poradnik o tworzeniu gier w tym programie.Filmowy poradnik na końcu poradnika!


Tytułem wyjaśnienia - jakiś czas temu obiecałem forumowiczom MV rosyjski program do tworzenia gier java oraz poradnik do niego.
Ponieważ nie miałem czasu by się tym zając tak szybko, jak zaplanowałem, to w ramach rekompensaty chciałbym przedstawić Wam polską wersję tego programu. W tym celu skontaktowałem się z autorem programu i poprosiłem go o kwestie go tłumaczenia, motywując to tym, że chciałbym pokazać program Polakom. Autor zamiast tego wypuścił wersję 1.1 programu, w której poprawił trochę błędów oraz dodał oddzielny plik językowy oraz dokument PDF z poradnikiem, jak używać aplikacji MEZONA 1.1.
Mogę więc chyba odważnie stwierdzić, że macie tu świeżutki i cieplutki soft do tworzenia gier - ta wersja ukazała się dopiero dziś rano. ;-) PDF'a zastąpiłem plikiem DOC by oszczędzić miejsce i ułatwić odczyt.
W dole posta treść dokumentu z poradnikiem, przetłumaczona z rosyjskiego - myślę, że z powodzeniem zastąpi ona tutorial, który miałem napisać.
Gdy pojawią się nowsze wersje będę starał się je na bieżąco tłumaczyć.

JEŚLI CHCESZ WSTAWIĆ PROGRAM I PORADNIK NA INNE FORUM CZYŃ TO ŚMIAŁO.
PROSZĘ JEDNAK, BYŚ DOCENIŁ TO, ŻE POŚWIĘCIŁEM NA TO TŁUMACZENIE KILKANAŚCIE GODZIN PRACY - NIE USUWAJ Z PLIKÓW WSPOMNIENIA O MNIE.
POZDRAWIAM - camil02/Kamil/Kamilek


Pobierz: http://www.4shared.com/fi...zy_camil02.html

MEZONA 1.1

MEZONA 1.1 to wizualny konstruktor platformowych gier Java przeznaczonych dla telefonów komórkowych oraz smartfonów z obsługą J2ME o dowolnej rozdzielczości ekranu.
Program jest całkowicie samodzielny – nie potrzebuje żadnych dodatkowych bibliotek czy wtyczek, a przy tym nie wymaga od użytkownika znajomości żadnego języka programowania.
Wykorzystuje on podstawowe klasy technologii J2ME, dzięki czemu gry są kompatybilne z wieloma urządzeniami.
Autorem programu: snam
Strona domowa: http://snam.ax3.net
Tłumaczenie na język polski wykonał camil02 (Kamil aka Kamilek)
specjalnie dla forum MobileVice.pl

USTAWIENIA

Konfiguracja gry ogranicza się do ustawienia rozdzielczości ekranu telefonu, szybkości ruchów bohatera, ilości poziomów i prędkości spadania (grawitacji).
Pamiętaj by koniecznie uzupełnić pola po prawej stronie wpisując nazwę gry, autora i wersję.
Grafikę zamienia się kliknięciem myszy na obrazku. Rozmiary ikon na różnych telefonach mogą różnić się, musisz eksperymentować by znaleźć optymalny wariant.
Wielkość ekranu powitalnego i opisu gry jest dowolna, ale rozdzielczość tła gry powinna odpowiadać rozdzielczości ekranu.
[color=red]Po zakończeniu ustawiania naciśnij „Zapisz” i URUCHOM PONOWNIE PROGRAM.
Jeśli tego nie zrobisz będzie on pracował niestabilnie. Tak samo zrób po otwarciu nowego projektu lub przykładu.

GRAFIKA

Cała grafika musi być w formacie PNG, z przejrzystym tłem.
Obrazki zamienia się kliknięciem myszy, oprócz panelu informacyjnego da dole, który musisz po prostu podmienić. Jedynym warunkiem jest to, żeby rozmiary obrazków odpowiadały rozmiarowi ekranu telefonu i nie przekraczały 120x120 pikseli. Na przykład, obrazki 16x16 na ekranie 480x640 wyglądają jak niezbyt ciekawie, podobnie jak 100x100 na ekranie 176x220.
Pamięć operacyjna przeznaczona w telefonie na obsługę JAVY często nie przekracza 0.5MB, i to do podziału na wszystko – i na grafikę, i na muzykę, i na logikę, i na super-duper modele. Miej to na uwadze i pamiętaj, że zbyt dobrej jakości obrazki mogą spowodować zawieszanie się gry.
Program zapisuje dane o poziomach w specjalny, skomplikowany sposób – nie zapomnij, że jeśli na początku użyłeś grafiki 10x10px, a następnego dnia zmienisz ją na 100x100px, to coś się może zepsuć.
[color=red]DO ZAPAMIĘTANIA:
- ŻADNE POLE NIE MOŻE POZOSTAĆ PUSTE!
- MAKSYMALNE WYMIARY GRAFIK TO 120X120 PIKSELI!
- NIE MOŻNA ZMIENIAĆ UŻYTYCH GRAFIK NA INNE, RÓŻNIĄCE SIĘ OD POCZĄTKOWYCH ROZDZIELCZOŚCIĄ!
POZIOMY
Rozmiar pola gry wynosi 1400x1400 px.
Ilość obiektów na jednym poziomie nie może przekroczyć 500.
Poziom może zaczynać się w dowolnym miejscu. Podobnie dowolny jest jego przebieg – zależy tylko od Ciebie.

ROZMIESZCZANIE OBIEKTÓW

Umieszczanie obiektów na mapie nie jest trudne. Wystarczy kliknąć na wybrany obiekt z górnego menu, kliknąć na planszę, ustawić go i przesunąć w odpowiednie miejsce. Po postawieniu spójrz w prawo i zobacz, jakie ustawienia można do niego dopasować.
Chociażby „Standardowa platforma” – możemy wybrać jej wygląd oraz ustalić, czy bohater może na niej skakać – robimy to zaznaczając pole „Skoki bohatera – Wł.”, po czym ustalamy wysokość skoku.
W przypadku „Przełącznika” mamy ustawienie noszące nazwę „Numer pary”. Przełącznik może być sparowany z innym obiektem, takim jak drzwi, właz czy śmiertelna pułapka. Przykładowo – przełącznik o ustawionej parze 1 aktywuje wszystkie drzwi, włazy i pułapki o tymże numerze. Maksymalna liczba par wynosi 120.
Elementy takie jak potwory i windy posiadają opcję „Szybkość”.
Pamiętaj aby małe elementy, takie jak bonusy, serduszka i flagi stawiać blisko miejsca gdzie będzie stał bohater – inaczej może mieć on kłopoty z ich zebraniem.
W miarę postępu prac nad tworzeniem poziomu możesz przestawiać bohatera i testować grę za pomocą zielonej strzałki na górnym pasku narzędzi. Tylko nie zapomnij przestawić bohatera na początek po zakończeniu pracy.
NA SAMYM POCZĄTKU PIERWSZEGO POZIOMU BOHATER MUSI MIEĆ MOŻLIWOŚĆ DOTKNIĘCIA CZERWONEJ FLAGI – PUNKTU ZAPISU. JEŚLI ZGINIE ZANIM TO ZROBI, TO GRA WYRZUCI BŁĄD.
Staraj się też nie umieszczać zbyt dużo jeżdżących platform obok siebie – bohater może mieć problemy z nawigacją między nimi.

PLIK .JAR

Po naciśnięciu przycisku «jar» wybierz w oknie dialogowym miejsce do zapisu. Zostanie tam utworzony folder, na przykład «MOJA_GRA_JAVA 176x208». Otwórz go.
Wewnątrz znajdziesz pliki grafik, poziomów i kilka folderów. Cały ten bałagan pakujemy do jednego archiwum ZIP. Czyli zaznaczamy wszystko, klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy Dodaj do archiwum lub podobnie - w zależności od używanego programu. Następnie otrzymane archiwum ZIP przemianowujemy w JAR, czyli «MojaGRA.zip» w «MojaGRA.jar».
Najlepiej wejść wcześniej w Panel Sterowania w systemie Windows i ustawić Pokazywanie znanych rozszerzeń plików.Na samsungach potrzebny będzie plik jad aby gra działała -ściągnij JADmaker i wrzuć plik jar i plik jad.

LICENCJA

Program rozpowszechniany jest w ramach wolnego oprogramowania.
Zabronione jest używanie go w celach bezpośrednio komercyjnych – to jest sprzedawania go lub żądania pieniędzy za używanie.
Stworzone gry można rozpowszechniać w sposób dowolny – zarówno bezpłatnie, jak i za opłatą.
Tłumaczył camil02
(Kamilek aka Kamil)
28.08.2010








MIŁEGO TWORZENIA!

Ostatnio edytowany przez nieznamcie56 (2012-05-06 12:26:05)

Offline

 

#2 2012-05-06 20:50:08

 nieznamcie56

http://www.crashfans.pun.pl/_fora/crashfans/gallery/2_1262887988.png

Skąd: Bydgoszcz
Zarejestrowany: 2011-06-10
Posty: 1467
Punktów :   -2 
Klan: lFPl

Re: Poradnik - Tworzymy grę Java

Zapomniałem napisać proszę o komentarze.(Napisałem 2 posty z rzędu żeby to było bardziej widoczne.)

Offline

 





Reklamy:
Jeśli chcesz wymienic sie buttonem, kliknij tutaj.
naruto zone Counter Online Forum Pierwsza strona o metaldamage Mesjasz Polskie centrum rapu Swiat Monster Hunter

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
ciechocinek hotele superprognozowanie pegaz ustron zawór do zmywarki wrocław